Alvas tårta

Jag har aldrig vågat göra den själv. Mamma gjorde den alltid till oss när vi fyllde år. Hon tyckte bottnarna var krångliga att få loss från bakplåtspappret. Jag har därför dragit mig för att göra den själv eftersom det är så jobbigt att lägga tid på något som bara går sönder och blir misslyckat. Men det är trots allt min favorittårta tillsammans med prinsess! Sen kanske det också är så att jag dragit mig för att baka den för att den påminner så mycket om mamma och hur mycket hon betydde och betyder för mig. Hon kommer så nära och smärtan och saknaden blir värre.
 
Igår hände det dock! Jag ska bli tonårsmamma på lördag och jag vill göra något speciellt för Måns. Jag är så ohuslig, men jag kan faktiskt baka, det är bara det att jag aldrig tar mig tid!
 
Det gick finemang! Jag kan inte sluta tänka på det. Maräng- och sockerkaksbottnarna såg jättefina ut när jag tog ut dem och jag fick loss dem utan nästan några problem. Nu ligger de i frysen och väntar på lördag då vi ska lägga massa grädde och goda bär emellan dem. Tror det blir hallon och jordgubbar. Måns kommer väl äta halva tårtan, och det får han! Min fina fina fina underbara Måns. Du är bäst!
 
Här kommer ett foto på en Alvatårta som också kallas Brittatårta m.m. Och här hittar ni ett recept. Inte exakt som mitt recept ser ut, men nästan. Ska ta foto på min egen tårta också på lördag. Denna ska jag göra igen. Mamma vakar ju över mig, så det kommer bli bra varenda gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0