Fredag

Äntligen fredag! Det kändes som om denna vecka aldrig skulle ta slut. Trodde det var fredag redan i onsdags. Det är tufft att jobba första helveckan efter fem veckors semester. Men det som gör mig mest trött är tanken att detta ska pågå hur länge som helst utan att jag får någon längre sammanhängande ledighet. Nåja, lätt överdrift där, det är väl cirka fyra månader till jag tar "jullov". Och ska hela sanningen fram så har jag två semesterdagar i början av september och är borta en hel vecka totalt...på Cypern... Det är European Group for the study of deviance and social control som har sin årliga konferens på Cypern. Det fanns dåligt med direktflyg till Cypern så jag blev tvungen att åka en hel vecka fast konferensen är drygt fyra dagar. Så det bli några dagar på stranden vilka jag ska förvalta oerhört väl. Saknar värmen mycket! Detta år har jag inte fått en krona i stipendie, men jag klarar helt enkelt inte att säga nej till denna konferens. European group är som en extrafamilj till mig. En internationell familj. Och jag får alltid en massa inspiration till mitt fortsatta arbete efter att jag varit på dessa konferenser.
 
Ha en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter underbart! Du kommer verkligen att göra det bästa av det!

2012-08-25 @ 13:07:54
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0