Hemma i kalla Sverige

Första besöket i Frankrike avlöpte väl. Visst, de förstod inte ett skit av vad jag sa, men de log i varje fall! Eller vissa pratade faktiskt engelska, men på flera restauranger och barer var det mycket svårt att göra sig förstådd/förstå. Ibland fick jag nästan panik, men så började jag skratta istället. Chambéry är en liten söt stad med mestadels gamla byggnader. Vägen upp till universitetet var hur brant som helst. Vi klättrade upp för trappor och stupande gator. Efter några månader med dessa promenader skulle nog rumpan anta en fastare form.

Saknar mina älskade konferenskompisar i European Group for Deviance and Social Control :(. Ett år till nästa gång, men det blir nog så att jag kommer träffa några av dem när jag åker till Storbritannien i höst eller till våren. Snarare till våren. De är som en extrafamilj till mig, EG:sarna. Och jag behöver dem mer än någonsin nu, när det är skakigt.

Och jag behöver er här på bloggen med!

Kommentarer
Postat av: Sorgfågel

Välkommen hem, snygging!

Kram från Sorgfågel aka Lotta

2011-09-09 @ 15:52:51
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Kicki

Tack goa Lotta! Mår inge vidare alls, men Frankrike var bra. Vi får höras på annat forum. Kramar!!

2011-09-10 @ 19:27:53
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0