Sykurs

Ett ljus i mörkret med min förbannade inflammerade axel (kanske är det till och med så att en liten muskel är av), är att jag just fått besked om att sykursen jag anmält mig till blir av. Nu har äntligen åtta stycken anmält sig, så sista helgen i november samt första i december kommer jag tillbringa i ABF:s lokaler mellan klockan 10-15! Ska bli riktigt roligt! Hoppas jag sedan ska få häcken ur och börja sy mer. Jag och Magnus åkte ända till Sundbyberg idag för att köpa tyg och mönster. Det finns en ganska känd tygaffär där som jag minns att jag och mamma var i när jag var tonåring. Det blev ett skotskrutigt tyg med vit bas men med grönt och rött och blått och svart i också. Mönstret jag köpte är från Burda och det ska vara "lätt" men inte superlätt... Det ingår en dragkedja i ryggen och några väck vid bysten ska också sys. Måste ju passa på att lära mig när jag betalar dyra pengar för att få kurs och när jag får hjälp av en lärare. Det är en klänning som har skärningen under bysten och sedan går ut lite. U-ringing och liten ärm.

Nu ska vi snart börja förbereda för middag. Är superhungrig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0