Drar till Skövde

Ja ni hörde rätt. Inte så hårdrock, men lite småputtringt trevligt kanske? Det jag och min kollega ska föreläsa om är däremot inte ett så trevligt ämne. Våld i nära relationer. Vi ska hålla vår presentation två dagar i rad. Först i Skövde och sedan i Lidköping. Det är Utväg Skaraborg anordnar. Utväg Skaraborg är namnet på en samverkan mellan olika myndigheter som kommer i kontakt med våld mot i nära relationer. Behandling för både den våldsutsatte och våldsutövaren finns att få via Utväg. Också barn som bevittnat våld kan få behandling. Jag och min kollega ska föreläsa om forskning kring våldsutövare m.m.

Det är kul och få komma ut och träffa praktiker - de som verkligen arbetar med både offer och förövare. Hoppas på att ta hem en massa inspiration. Hoppas även på en god hotellfrukost.

See ya!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ha't så bra! Drar på spa i morgon! Kram och godnatt och tack!

2011-11-16 @ 21:51:53
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0