Jag & Fred Astaire

En av världens bästa låtar. Av Di Leva 1985.



Jag & Fred Astaire


Ja hon var kaxig, hon tog en taxi.
Och gick på disco och drack en Frisco.
Sedan fick hon syn på mig. Hon hade allting, men inte nånting.
Hon hade nånting och då sa det Pling! Wow, vilken toppengrej!

"Vill du bli min sagoprins ikväll", så löd frågan.
Vi kysstes, sedan sa jag "kan jag väl"...kände lågan.
Sedan bjöd hon upp till dans och jag svimmade nånstans.
Så går det alltid när man testar mina ben.

Du, han kan inte dansa. Åh, vilken fånig kille! Bu, bu, bu!
Sedan när jag vakna så var hon borta.
Och alla skratta och kalla mig kratta. En dörrslusk bar mig ut.

Jag grät när jag cykla' hem till mig.
Jag var lessen. Tänk om jag dansade som dig ...kände pressen.
En inställd ljuv romans på grund av dålig dans.
Det är så man vill slå sig själv och slita bort sitt hår.
Men jag tog lektioner, jag!

Jag & Fred Astaire, lika som två bär.
Jag & Fred Astaire, lika som två bär.

Tillbaks till discot, visa stegen.
Fick syn på tjejen, i sidospegeln. Hon log och kom mot mig.

Åh, se han kan ju dansa. Kul, ej som förr han svansar.
Ooh la la!Åh, se han kan ju dansa.
Kul, med sån charm han svansar. Ooh la la!Åh, se han kan ju dansa.
Kul, med sån charm han svansar. Ooh la la!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0