Depp depp

Eller låg låg kanske jag skulle skriva.

Fysiska krämpor är huvudorsaken till deppet. Var hos ett riktigt stolpskott till läkare i morse och blev snarare stjälpt än hjälpt. Det känns som att det bara är att kasta in handduken. Jag har problem med leder och muskler och det enda jag vill är träna, men hon sa i stort sett till mig att det kan du nog inte göra! Dels har jag en tumme som jag drog ur led när jag var runt 18 år och som nu är jättedålig, gör ont och så har jag klart minskad styrka i den. Läkaren konstaterade bara att "den är inte tillräckligt dålig för att opereras, du får stå ut och äta lite antiinflammatoriskt då och då". Och så har jag ju fått tillbaka mitt piriformis/trokanteritproblem som jag fick 2006 och som gjorde att jag fick sluta jogga. Det är ett muskelfäste eller liknande i rumpan som är inflammerat eller irriterat och som ömmar och gör ont och ibland kan jag inte ligga på den sidan och sova. Och nu strålar smärtan från rumpan ner i benet till knät, som falsk ischias. Jag blev sämre när jag gick på ett baspass på Friskis förra söndagen (ett helt underbart pass som jag bara måste få gå på). Jag orkar inte detta mer, vill bara lägga mig ner och gråta! Varför varför?? Jag måste få tränas så att jag svettas!

Tur att jag ska till sjukgymnasten nästa vecka. Hon brukar kunna peppa mig. Jag tror faktiskt den där läkaren har lite fel - jag har ju blivit bättre förut från denna smärta - varför skulle jag inte kunna bli det igen?

Dags för en positiv lista tror jag:

- Jag har en fin kjol på mig idag - en svart med röda och vita små prickar. Och under den har jag en svart tyllkjol. Och så röda strumpbyxor och svarta mormorskängor och en svart topp. Känner mig ganska fin.
- Jag ska ut med ett gäng härliga kompisar i morgon och se Glorious Bankrobbers på Anchor. Ska bli skitkul!
- Jag har de underbaraste barnen i världen och den mysigaste mannen.
- Jag vann en auktion på ebay igår så nu är ett par gröna Dr Martens på väg till mig från Storbritannien.

Hörs vidare!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Jobbigt när kroppen inte vill det man själv vill. Och inte blir det bättre av att träffa en cynisk läkare. Trist! Han/hon hade verkligen inte "people skills". Men det har du, så 1-0 till dig.



Det var en bra lista förresten! Hoppas konserten var bra och att allt känns lite bättre idag.

2011-01-29 @ 14:03:59
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Tack Anna! Det är visst bara att kämpa på och aldrig ge upp, eller hur? Det här ska nog bli bättre det med. Kramar till dig! Du kommer på klädbytet den 19:e va? Snälla!

2011-01-29 @ 16:37:34
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: anna

Jag tycker att du ska träna så länge och mycket du och din kropp orkar. Lycka till skickar massor av styrkekramar till dig,

2011-01-30 @ 01:22:42
URL: http://enligtanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska träna så länge och mycket du och din kropp orkar. Lycka till skickar massor av styrkekramar till dig,

2011-01-30 @ 01:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0