Dag 29 - Mina ambitioner

Börjar nästan skratta av denna rubrik! Jag har haft väldigt höga ambitioner under hela mitt liv och detta har för det mesta varit jobbigt. I och för sig leder ofta höga ambitioner till att man kämpar och har vilja, kraft och energi men samtidigt skapar de också prestationsångest. Och det sistnämnda har jag haft för mycket av i mitt liv.

Jag har inte alls lika höga ambitioner nu som i min ungdom, men det är klart att jag får en släng av dem då och då. Jag vill utvecklas och bli bättre och bättre på det jag gör, och kanske öppna upp för lite andra banor i livet också. Ambitioner som rör annat än det jag arbetar med just nu.

Vi får se var jag hamnar, men helt klart känns det som om jag inte är färdig ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0