Nu blir det så där igen

Att jag skriver inlägg väldigt sällan menar jag. Ledsen för det, men livet rullar på för fort och denna vecka har varit en riktig skitvecka! Just nu har vi bara en dator som kan kopplas upp till internet och till den är det kö... Vårt trådlösa nätverk har helt plötsligt slutat att fungera. Och comhem försöker skylla ifrån sig. Vi har säkert ägnat 4-5 timmar åt telefonsamtal med comhem veckan som gått. Nu ska de skicka oss ett nytt modem och jag känner mig så nervös när jag tänker på att detta kanske inte löser problemet. Hur ska vi då göra? Vi måste ha flera datorer som fungerar med internet. Vet att det kanske låter som ett i-landsproblem, men det är det inte för oss :(.

Ja ja, vi får ha is i magen tills vi kopplat in det nya modemet nästan vecka.

Till internetproblemet kan sedan läggas en förkylning som terroriserat mig i två veckor så att jag inte kunnat träna samt att det är jobbigt på jobbet just nu. Stressigt och en massa annat småtjafs.

Veckan avslutades dock väldigt bra! Jag var med Emil i skolan hela dagen i går. Snacka om medveten närvaro att vara med en massa pigga ungar en hel dag. Jag blir liksom avslappnad, även om jag aldrig skulle orka att arbeta inom barnomsorgen. Det är bara det att barn får en att tänka på det som är viktigt i livet. De lever här och nu, precis som vi andra borde göra jämt.

Idag tänkte vi oss faktiskt in till stan för att gå på museum. Vi har inte bestämt vilket ännu dock. Efter detta besök hoppas jag att det blir ett restaurangbesök.

Ha en skön lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0