Hur kallt kan det bli?

Jag frös som aldrïg förr på vägen hem från jobbet idag! I morgon får det bli överdragsbyxor tror jag, jag pallar inte detta. Visst är det vackert ute, men jag vill gärna överleva denna vinter också! Tyvärr var det dessutom så illa att uppvärmningen av flera arbetsrum på mitt jobb inte fungerade idag! Jag var iskall om fingrarna och stel i kroppen hela dagen. Om det är kallt när jag kommer dit i morgon så tar jag mitt pick och pack och vänder och jobbar hemma istället.

I eftermiddags kom det förbi en man och sa att han hade fixat problemet, men jag märkte ingen skillnad på de två timmar jag var kvar efter det. Håller tummarna för värme i morgon!

Till råga på allt så har jag början till ont i halsen! Tror jag ska ta mig en rejäl whiskey snart för att försöka få bort det onda.

Nej, nu ska jag inte bara var negativ. Här kommer en positiv lista:

- Emil ritade en jättefin allahjärtansdagteckning till mig idag!
- Jag var på Ewa i Walla-rean och fyndade på lunchen.
- Det är varmt i vår lägenhet.
- På lördag är det klädbyte med kompisarna! 10-årsjubileum!
- Mina barn är bäst!

En mysig kväll önskar jag eder.



Kommentarer
Postat av: anna

Oh så roligt med en klädbytarkväll!

Har framfört förslaget på jobb flertalet ggr men ingen har nappat på idén...

Ha en fortsatt bra vecka och hoppas du får det varmt o gott på jobb imorgon!

kram

2011-02-16 @ 22:00:01
URL: http://enligtanna.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej Anna! Vilka tråkmånsar (dina arbetskamrater)! Klädbyte är den bästa och roligaste idén som finns. Och alla kläder ingen vill ha går till Stadsmissionen eller Myrorna eller liknande.

2011-02-17 @ 20:11:11
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0