Gymmet

Där har jag tillbringat en timme nu på kvällskvisten. Satte Metallicas "Kill 'em all"-skiva i öronen och körde på så gott jag kunde. Det är ett oerhört motstånd att gå till gymmet för mig. Jag gillar ju jympapass eller att vara ute och jogga. Men jag är tvungen att köra gymmet om jag någonsin ska kunna jogga igen. Måste bygga upp mina muskler i bålen, benmuskler m.m. Och faktum är, att när jag väl kommit till gymmet och ställt mig på crosstrainern så är det helt ok. Det jobbiga är väntetiderna till en del maskiner. Undrar om SATS har mycket större gym än Friskis? Men jag gillar Friskis jättemycket av prinicip så jag tror jag fortsätter där. Förhoppningen är ju att jag kommer gå på pass snart - ska testa ett på söndag och ta det försiktigt.

Skitvädret vill jag nästan inte kommentera... Jag såg ut som en snögubbe när jag kom hem. När ska jag någonsin få känna barmark under mina skosulor? När ska jag kunna ta på mig stövlar med klack igen? Har flera nya par som står här oanvända för att jag inte är villig att riskera benbrott bara för att vara lite chic en dag. Ja ja, vad är väl en bal på slottet? Någon gång måste det ju töa bort?

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0