Lördag förmiddag

Har just fått undan frukosten och klockan är drygt 11. Det blir alltid sen frukost på lördagar för mig. Visserligen går jag upp vid 8.30-tiden, men sen börjar jag fixa med en del saker som att slänga in tvätt i tvättmaskinen och plocka undan saker som ligger slängda överallt m.m., så jag sitter nog inte vid frukostbordet förrän drygt en timme senare.

Magnus och Måns drog på fotbollskupp redan vid 8-tiden i morse, så idag är det bara jag och Emil. Det är ganska ofta så på helgerna nuförtiden. Magnus är verkligen en engagerad fotbollspappa som gärna hänger på när det är matcher. Och jag vet att det betyder massor för Måns! Eftersom Emil tycker det är öken att hänga vid en fotbollsplan så är det svårt för mig att följa med, men ibland går det. Till våren ska jag proppsa på att få hänga på några gånger istället för Magnus. En VARM vårdag :). För idag är det ganska brrrr och blåsigt tror jag.

Denna vecka har varit omväxlande och kul på jobbet. Jag går en kurs i statistik som visserligen är lite knepig och svår emellanåt (det går fort framåt) men läraren är så fanatstiskt bra! Ett privilegium att få just henne som lärare (hon är doktor i psykologi och lärare vid psykologiska inistutionen). Och igår var jag på ett möte med Kriminalvården hela dagen med en bunt trevliga kvinnor i olika åldrar.

Som grädde på moset har jag bokat en Dublinresa för mig och Magnus! Sist vi var ute och reste själva måste ha varit 1998, det år vi förlovade oss i Oxford i England. Jag var gravid med Måns i magen då. Vi drar den 8-11 april nästa år och jag ska boka ett bra hotell. Kanske till och med ett 5-stjärnigt, för det var så oerhört prisvärt!

Nu ska jag ta och sätta mig vid symaskinen ett tag!



Temple bar - känt område i Dublin.



En bro :).


Kommentarer
Postat av: cruella

Vid Temple Bar har jag hängt mången gång - för snart 20 år sen, herregud. Det har hänt massor i stan sen jag bodde där i början av nittiotalet. Och så är äldsta ungen född där. Nu är det lika bra att vänta tills han fyller 18, då kan jag ju visa pubarna också;-)



Ha kul!

2010-11-03 @ 10:49:01
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Åh, har du bott där din lyllo :)? Jag har varit där två gånger tidigare, men min sambo har aldrig varit där. Ska bli superkul! Tror din son kommer bli väldigt glad över att åka till Dublin och gå på pub! Ha det!

2010-11-03 @ 20:59:40
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Ann

Det låter ju underbart! Hur hittade du den resan?

2010-11-20 @ 16:09:35
URL: http://annser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0