Dag 09 Min tro

Hmm, jag har inte mycket till tro. I varje fall inte på Gud och sånt. Men jag skulle verkligen vilja att det fanns en eller ett par Gudar och att vi skulle få komma till en himmel när vi dör och träffa alla de människor vi saknat och som dött före oss. Jag gillar kyrkor och jag har inte gått ur Svenska kyrkan. Jag är själv döpt och konfirmerad och har döpt mina barn. Mest av tradition tror jag, men kanske är det mer än så. Jag vet inte. Jag blir lugn när jag går in i en kyrka och det känns skönt att få ägna några minuter år att tänka på dem jag saknar och tända ljus.

Jag önskar av hela mitt hjärta att allt inte bara tar helt slut när man dör. Men har svårt att se något annat än att det bara blir svart.

Jag vet vad jag tror på och det är mina barn, min sambo, mina vänner och släktningar och på musiken, schyssta kläder och skor, att resa, en god måltid på restaurang, ett glas vin eller öl till lunch när man är på semester, värme, en god bok, London, Manchester, Grekland, New York... Ja det finns otroligt mycket jag tror på, men det var nog inte det inlägget skulle handla om.

Nu måste jag lägga fram kläder till i morgon! Ha det gott folk!


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag tror verkligen också på musiken! Om jag tvivlar på något, hittar jag oftast svar i musiken.

2010-11-28 @ 23:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0