Dag 06 - Min dag

Klockan ringer 5.45. Nära-döden-upplevelse.
Snoozar i säkert 20 minuter. Kravlar mig sedan upp och sätter på mig ögonen (mascaran).
Magnus är snäll och har satt på kaffet till mig.
Jag äter min fil och min müsli och äter min macka.
Barnen tittar på barnprogram en stund efter frukosten och jag försöker läsa det viktigaste i DN.
Vi går hemifrån ca 7.25. Det har snöat och Emil gör en snöboll som han kastar framför sig. Den får mer och mer snö på sig för varje kast och bollen blir större. Måns släntrar efter oss.
Träffar en "dagis-mamma" på vägen till t-banan efter att jag lämnat barnen.
Pratar om att jag är trött och fryser (ovanligt ämne va?).
Jag ska längst fram och hon längst bak så vi skiljs åt och jag sätter på mp3-spelaren. Lyssnar på Teenage Fanclub eftersom jag ska gå och se dem i morgon med Malin. Jag har knappt hunnit lyssna in mig på dem, men en konsert är alltid en konsert.
På jobbet sätter jag på datorn och slösurfar en stund innan jag drar igång med dagens arbete.
Det blir prostitution och människohandel för hela slanten dagen lång.
Möte med trevlig kollega kring ovanstående ämne. Hon är så gullig att jag gör ytterligare några uppgifter för hennes skull (hon är mycket pressad för tillfället) även om jag borde ha börjat med ett annat projekt för flera veckor sedan.
Vräker i mig lunch - blev döhungrig av mötet. Köttbullar och makaroner.
Kaffe efteråt.
Sedan skriver jag på dokumentet igen som kollegan ska få.
Jag läser även lite i en rapport som jag ska kommentera. Skickar kommentarerna till en fd. kollega som ska ha dem.
Klockan är över 17.00 och då tar jag 4:ans buss till Skanstull och går in på Igor Sport för att kolla om en dunjacka jag vill köpa finns där. Den har kommit in men jag blir besviken! Den är mycket tunnare än jag trodde. Det blir inget köp och jag får fortsätta leta mig galen efter en VARM figursydd lite längre svart dunjacka/kappa.
Åker hem och får grillad kyckling och någon typ av potatisbollar (halvfabrikat eller vad det nu heter). Gott!
Ställer tillbaka en massa saker som varit undanflyttade på grund av att de dragit en ny form av bredband i vår lägenhet idag. Oj vad kabelkillarna har grisat ner på golven mm! Blir sur :(.
Duschar, kollar lite på Robinson och David Hellenius.
Skriver detta blogginlägg i sista sekunden innan jag måste rusa mot sängen.
Ska vi slå vad om att jag är lika trött i morgon?

God natt!


Kommentarer
Postat av: Ann

Fullt upp! Du får tipsa om du hittar den ulimata vinterjackan! Skulle också behöva en...

2010-11-20 @ 16:18:50
URL: http://annser.blogspot.com
Postat av: Kicki

Hej! Dig har jag inte sett förut - välkommen :). Jadu jakten efter en varm snygg jacka lär gå vidare, men jag köpte faktiskt en ganska vanlig svart dunjacka från Stadium (Everest) igår. Jag har bytesrätt fram till 7/1-11. Så jag ska se om jag hittar något bättre de närmaste veckorna annars får det bli den tills vidare. Hade velat ha en lite längre och mer figursydd men den här verkar åtminstone varm!

2010-11-20 @ 20:03:35
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0