Tillbaka i huvudstaden

Vi har haft det bra! Solsken hela lördagen och ca 7-10 plusgrader. Det är något magiskt med blå himmel och sol i fjällen. Snön reflekterar och man får ljusterapi i kubik. Trots att jag sov lite mindre än vanligt i natt så har jag inte varit lika trött som en vanlig måndag. Det ger energi att få vara ute mer på dagarna och få dagsljuset. Barnen har lärt sig grunderna i slalom. Måns tyckte det var hur kul som helst och lärde sig snabbt grundtekniken. Emil tog det lite lugnare, men övervann sig själv gång på gång. Han kan nu ploga och det var inte långt till att svängandet kom igång. De var superduktiga, mina underbara ungar! Jätteduktiga skidlärare också! Tyckte speciellt bra om Emils, hon såg direkt vad Emil behövde.

Vem vet - kanske blir det Flottsbrobacken i Huddinge under påskledigheten? Är det schysst väder kan jag tänka mig det. Måns längtar redan till fjällen igen.

Vi vuxna fick oss också vår beskärda del av åkande. Jag känner lite som att detta var en mini-seger för mig. Jag fick inte superont i varken rygg eller knän. Visst kändes det, men så fort jag fick varningssignaler så vilade jag lite extra länge. Om jag får träna upp mina lår, knän och vader ordentligt till nästa år så ska jag försöka mig på en förbättring av min slalomteknik. Känner att jag behöver det nu efter det långa uppehållet (ca 8 år sedan jag åkte sist). På onsdag ska jag till min sjukgymnast och berätta för henne att jag grejade det! Hon såg nämligen inte överlycklig ut när jag berättade att jag skulle till fjällen. Hon förbjöd mig inte att åka eller så (precis som om hon skulle ha befogenhet till det...) men hon sa att mina överröliga leder inte riktigt är lämpade för det.

Stugan var fin och stor och Järvsöbackens anställda supertrevliga. Rekommenderas.

Nä - nu måste jag fortsätta att packa upp!

Ps. Hemresan var hemsk igår. Snöovädret gjorde att vägarna var hala och fulla av snö! Vi var nervösa alla fyra. Så skönt att vara hemma välbehållna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0