Helgen som försvann

i ett nafs!

Fredag kl 17.00 - träffar min Londonkompis R på en pub. Snackar och dricker vin. Väldigt trevligt! Han åker hem i morgon men vi ses ju i London om mindre än tre veckor! När jag kommer hem vid 19-tiden äter jag lite pizza som familjen lämnat kvar.

Lördag - börjar utforska om det finns någon i närheten som har skridskor att sälja till Måns som behöver större. Får mot förmodan napp hos gulliga A vars son växt ur ett par i storlek 37, och hon vill inte ha betalt! Men jag ska nog kompensera henne på något sätt :). Jag och Måns åker till Farsta C för att slipa skridskorna, men tyvärr kunde de inte göra det på studs, så vi fick lämna in dem. Har en mycket trevlig familjekväll med god mat och Robinson på tv.

Söndag - åker till stan på förmiddagen för att fixa några grejor. En av sakerna är att leverera en Depeche Mode-biljett till A som sen ska ge den till en annan A. Jag blir kvar hos A, N och lille F (snart 3 år) i nästan två timmar. Jättetrevligt! Vi har inte träffats på allt för lång tid igen! Lille F är ett sånt charmtroll att man bara vill ta med honom hem! Han tar kort på mig med mammas och pappas kamera, dukar till mig, berättar om sina dagisfröknar och om var pappas mobil ska ligga. Jag kommer fram till Farsta C först vid 15.30-snåret och hämtar de nyslipade skridskorna. Måns och Magnus har precis kommit hem efter en premiärrunda med dessa på Enskede IP. De fick klart godkänt! Tänk att det fixade sig så bra med skridskorna - vi var tvungna att ha ett par till denna vecka och det fick vi reda på i fredags när Måns kom hem från skolan "vi ska åka skridskor nästa vecka". Vi visste att hans gamla var för små så det blev lite panik där ett tag... Jag köper med mig semlor hem från Farsta och vi har just avnjutit dem! Galet goda!


Kommentarer
Postat av: Saadet

Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? Jag tycker att det skulle vara kul :) Kraaaam!!

2010-01-13 @ 22:39:33
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0