Klockan 10.30 i morgon lyfter jag

Först till Aten och sedan till Lesbos, en av Greklands största öar, men inte så "känd" i Sverige så vitt jag förstår. Det ska vara en fantastiskt vacker ö. Ser fram emot det, men blir alltid darrig i knäna när jag ska lämna min familj. När jag väl är iväg brukar allt kännas bättre. Jag har förberett min presentation vid konferensen, men inte så mycket som jag brukar. Jag kanske gör bort mig, men får väl leva med det.

Jag har beställt två nya böcker som jag hoppas ska hjälpa mig med min ständiga prestationsångest. Den ena heter "Lev livet fullt ut" och den andra är hur man utför detta praktiskt så att säga. Kanske är de lite för "andliga" för mig eller kanske är det just det jag behöver - andlighet... Eckhart Tolle är författaren. Tro det eller ej, men det är min öronläkare som rekommendera dessa böcker. Jag tror han är på rätt spår, men samtidigt känns mina problem med yrsel, tinnitus och lock för örat så fysiskt och det är lätt att tycka att det ska kunna botas på något lättare sätt, som med en medicin eller nåt. Det ska alltid vara så krångligt och jobbigt. Jag vill bara skaka av mig allt baggage och må bra, hur bra eller dåligt jag än presterar osv. Tycker inte det är rättvist att det ena ska avlösa det andra.

Men jag har huvudet över vattenytan än så länge, och har förmånen att få träffa några riktigt goda vänner på konferensen. Ser fram emot det.



Mytilene, Lesbos. Ska bo nära denna hamn.



Mytilene, Lesbos

Kommentarer
Postat av: Anna S

Käraste Kicki! Ja, det är för jävla orättvist att du ska drabbas av det ena efter det andra. Men är det inte konstigt hur många sätt kroppen har att visa hur själen mår. Coolt att du har en öronläkare som är lite öppen. Hoppas din yrsel och öronproblemen blivit bättre nu. Att du kommer att göra ett kanonjobb på konferensen behöver jag inte hoppas - det vet jag att du gör. Önskar dig en underbar resa och återträff med kollegor från när och fjärran. Själv går jag in i jobbdimman i flera veckor. Sen är det dags för flytt. Vi hörs när du kommer hem från Grekland. Kramar, ha en alldeles fantastisk resa!!

2010-08-29 @ 20:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0