Mörkt på morgonen

när klockan ringer kl 05.45 och jag får föraningar om vad som komma skall. Jag vill inte! Än så länge är ju dagarna jättefina och soliga, men sen, när det blir mörker mörker och kallt kallt och rått rått och blött blött. Hur står vi ut här uppe i Norden egentligen. Eller som Francesco uttrycker det: "What am I doing here?". Nu gäller det att bita ihop och skaffa sig ett gäng saker att se fram emot.

En rolig sak som hänt idag är att Måns har gjort sin första engelskaläxa! Det gick galant! Hoppas han kommer tycka lika mycket om detta språk som jag gjorde och gör.

Ett steg närmare beslutet om att åka till Italien och föreläsa har också tagits idag. Kanske kommer det gå att ordna så att en kollega kan följa med och hålla föreläsningen tillsammans med mig. Jag tror vi nappar på det!

Se där - redan två saker att se fram emot. 1) Flera engelskaläxor med Måns 2) En eventuell Italienresa 23-25 oktober.

Be bad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0