Helgen

var helt fantastiskt. Nu är det mindre fantastiskt. Båda pojkarna har fått löss! Det är inte kul. Jag sitter här och det kliar på precis hela mig. Vi har aldrig haft löss i familjen och jag har våndats för den här dagen. Magnus har gått igenom mitt hår med luskam och inte hittat något, men jag är säker på att de finns där. Vet inte hur jag ska kunna somna. Får nog ta mig ett rejält glas vin tror jag. Emil hade säkert 10 löss och Måns har vi hittat ca 4 på. Nu ska jag snart gå igenom Magnus hår men jag VILL INTE. Jag vill inte se fler av de där krypen.

Fy sjutton!

Och jag som tänkte skriva om min fantastiska helg, men jag tror inte jag har inspirationen just nu.

Jag kan dock konstatera att spelningarna på Debaser Medis i fredags var så där bra som man bara önskar sig i fantasin. Jag kom hem 02.45 på morgonen och hade inte en trött stund på hela kvällen. Några foton ska jag väl lägga upp kanske.

I söndags var det bakluckeloppis och jag har bara superlativ att uttrycka över denna också. De fullkomligt älskade mina kläder och skor och jag hann knappt ta betalt. De fick finfina kläder för en spottstyver. Tror jag höll en lite för låg nivå, men jag ville ju få sålt så mycket som möjligt. 2600 kronor rikare är jag! Nu har jag påbörjat min andra karriär som butiksägare :).

Håll tummarna för att barnen är lusfria redan i morgon (men det blir hemma med Magnus då)!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag känner verkligen med dig! Det är jätte jobbigt. Och värst tycker jag är allt pysslande och att man (läs jag) blir helt hysterisk och manisk!



Jag kollade igenom Filips hår igår och hittade varken ägg eller löss. Men jag tycker han kliar. Hmmm!



Citat från Filip:

-Mamma, är löss farliga?

-Nee, det är dom väl inte...

-Men då gör det ju inget!



KRAM! Och hoppas ni fått ihjäl de små krypen!

2009-09-23 @ 09:12:36
Postat av: malin

usch ja! Fy tusan. Frida har haft, för ett par år sen. Hemskt.

Jag säger bara - kamma! Luskamma hela tiden. Det finns ett jättebra paket på apoteket där det följde med en stålkam som var mycket mycket bättre än vanliga luskammar. Paranix heter paketet. http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/sok.aspx?sq=paranix&tab=Rp&menu=St&searchType=global



I den kammen fastnar nämligen äggen oxå. En vanlig plastluskam kammar bara bort lössen. Kamma även efter du gjort behandling, för det rä så många löss som är resistenta numera.

2009-09-23 @ 20:30:00
Postat av: Cilla

Loppis och löss, toppen och botten. Kul att det gick så bra på loppisen. Mina (och makens) vuxenkläder är jättesvårsålda, men så är det också tråkiga, konservativa fast av bra kvalitet.



Tråkigt att ni har fått löss. Mina killar är så söta i sitt lite längre hår, men kommer det löss så blir det 5 mm snagg som gäller. (Eller kanske med en mohikanfrisyr). Jag ska nog ta och skaffa mig en luskamm. Fy för att upptäcka löss en lördag kväll efter det att apoteket stängt!!

2009-09-23 @ 21:50:57
URL: http://blogg.passagen.se/miss.macahan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0