Zero

I morse, det vill säga nu, var det noll grader ute. Det var frost på alla bilars vindrutor och jag såg människor skrapa dem för kanske första gången denna höst. Nu är det ingen återvändo. Nu kommer mörkrets och kylans tid. Jag måste göra allt för att få till guldkorn i tillvaron denna höst och vinter. Tända ljus varje kväll är ett måste. Kanske skulle jag börja dricka te också, för det verkar ju många tycka passa på hösten. Men det måste vara ett icke uppgiggande te om jag ska dricka det på kvällen.

Nu - läsa massa artiklar!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag vet ju att vi har samma inställning till hösten och samma vånda när det vänder och blir mörkare. Man måste se till att få så mycket ljus det bara är möjligt, man får liksom bunkra upp. En promenad på lunchen är nog en bra strategi. Och som du säger, försöka göra hösten mysig, då blir den i alla fall inte bara mörk och kall. Och, som du gjorde häromdagen, investera i varma och mysiga koftor. :) Ha en bra dag, Kicki och kram!

2009-10-01 @ 08:37:59
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Ja Anna, nu måste vi greja den här hösten och vintern på allra bästa sätt! Inte gå in i deppbubblan alldeles för mycket. KRAM!

2009-10-01 @ 08:41:29
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0