Vad jag försummar er!

Jag har så många samveten just nu, och bloggen tillhör ett. Men tvätthögen och framförallt strykhögen ligger nog högre på listan! Ett berg av tvättad tvätt tornar upp sig i vårt sovrum! Jag kommer inte hinna ta tag i den förrän efter den 25 oktober, när jag kommer hem från Italien igen. Kanske gör jag en sortering av tvätten i helgen så att det som inte nödvändigtvis behöver strykas läggs åt sidan.

Ok - helgen som passerade präglades av begravning med både sorg- och glädjeinslag. Både begravningen och minnesstunden var vackra och gripande. Skulle tippa att över 200 personer var på begravningen, men inte lika många på minnesstunden. Några av Karens närmsta släkt och vänner höll tal och de var alla mitt i prick och jag grät och skrattade om vartannat. Blommorna som jag och två kollegor köpt låg till vänster om kistan. Jag trodde inte benen skulle bära när jag skulle ta mig fram till kistan, men min kära vän Maria tog mig i armen. Detta är fortfarande så ofattbart!

Lördagen präglades av att ladda om inför Tina och Stefans 40-årsfest. Så fort vi kom in i festlokalen så blev jag glad. Mycket varm och glad stämning! Jag och Magnus hamnade på "hedersbordet" och jag hade Stefan till höger och en tvättäkta britt till vänster. Britten är musiker/skådespelare/engelskalärare och ascool! Jag pratade engelska i 180 och skrattade och sjöng och hade sååå trevligt. Britten och hans kompis spelade gitarr och sjöng några låtar och sen fick vi gäster sjunga allsång till U2, Oasis, Beatles m.m. Jag är fortfarande lite hes! Vad befriande det är att få sjunga av sig!

Vi hann se Tinas brors band Clark Shark och så hann vi dansa lite efteråt också, men sen höll inte samvetet för vår tonåriga barnvakt längre. Vi var hemma strax efter 1-tiden. Brorsan var också med på festen och det var skitkul.

I morgon ska Emil ta mässlingsspruta och sedan ska vi ha besök av en kompis till Måns som ska sova över. Jag ska lämna in kläder till barnklädesbytet där jag även ska arbeta på lördag förmiddag. Sen ska jag iväg till Annika och jobba järnet med Italienföreläsningen och efter det belönas vi med att gå på konsert med Eagles of Death Metal! Väldigt bra band. Googla upp dem eller kolla på Spotify! Man börjar skratta av glädje redan vi första anslaget.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0