Buona sera

Jag är tillbaka från Italien och Padova. Oj vilket äventyr! Flygstrejk på Italiens flygplatser gjorde att resan från Stockholm till Padova tog 16 timmar. Vi missade hela vårt Venedigbesök. Men det värsta var att vi var nära att inte hinna till vår föreläsning i Padova heller. När vi kom till München meddelade flygvärdinnan att vår flight till Venedig var inställd på grund av strejken. Vi fick köa i en timme för att få mer information om vad vi skulle göra. En barsk tyska utan leende på läpparna sa till oss att det var liten chans att komma med någon av de andra flighterna till Venedig samma em/kväll. Men som tur var kom vi med en på eftermiddagen. Därefter försvann dock mitt baggage och vi tillbringade ca 2-3 timmar på Venedigs flygplats. Till slut kom min lilla väska - den hade åkt via Frankfurt istället för München och tydligen hade den redan "åkt fel" i Stockholm.

Usch jag drar bara en kortversion nu känner jag och jag vill berätta ALLT! Får skriva mer en annan kväll.

Jag kan dock sammanfatta att det var en väldigt rolig och intressant resa. Föreläsningen gick bra och gruppövningarna med studenterna också.


Jag har skrattat så mycket. Italienare är ett släkte för sig.

Jag återkommer - måste packa upp och gå och lägga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0