Ni missar väl inte Morden?

Ikväll startar den, deckaren/thrillern Morden på SVT1. Klockan 21.00. Jag har längtat på en uppföljare till Graven som gick för några år sedan och nu är den här. Jag måste gosa ihop mig riktigt i soffan och ha något gott att äta eller dricka tror jag bestämt. Se den!

Idag har jag haft heldagsmöte. Det är inte min favoritsysselsättning att bevista möten, men om de leder till något konkret är de okej. Idag var det en hel del skratt och konkreta beslut, men också en hel del för mycket prat kring sånt som kunde tagit kortare tid. Nåväl, jag överlevde och det jag hade skrivit ihop till mötet blev inte massakerat trots att jag inte alls var nöjd med min prestation. Det var nog dock det som var bra, att jag inte var nöjd, för jag måste lära mig att det inte leder till katastrofer och utskällningar bara för att man gör good enough eller lite under good enough. Jag är 39 år och har inte lärt mig detta ännu. Ja herregud! En lobotomering kanske skulle sitta fint.

I morgon ska jag upp tidigt och rusa till Vårdcentralen med barnen för att de ska få sina svininfluensasprutor. Jag är FÖR vaccinering!

Kommentarer
Postat av: Anna S

En av mina fd chefer har skrivit den! Och Graven med. stolt

Och ändå lyckades jag missa den idag trots att jag verkligen sett fram emot den. Men tur att det finns SVTPlay! :D

2009-11-04 @ 23:10:29
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Anna S

PS Ja jag vet visst är det tjatigt att man aldrig lär sig! Jag är ju likadan. Allt måste vara perfekt annars tror jag att det kommer att bli katastrof på nåt vis. Suck. Och jag ställer inte samma krav på andra, bara på mig själv. Men vissa gånger har jag inte förberett ett skit inför möten, har helt enkelt inte hunnit, och haft tokångest innan för det. Men så kommer mötet och de gångerna - samtliga - har det gått utmärkt att improvisera. För att man kan sina grejer rätt bra ändå när allt kommer omkring... :)



vi ska också vaccinera oss, både vuxna och barn. Jag har inte pallat besluta nåt och bara velat. Men nu kör vi ändå. :) Barnen får genom skolan nästa eller nästnästa vecka. När vi får har jag ingen aning om.

2009-11-04 @ 23:15:43
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0