Jag försummar er

Våren är så hektisk jämt. Jag både gillar det och inte. Redan första maj. Idag blir det inga plakat eller demonstrationståg för oss, utan det blir ett besök till en annan försummad plats, nämligen mina föräldrars grav. Det var alldeles för länge sedan jag var där och pysslade. Barnen följer motvilligt med men Magnus tycker det är helt ok. Jag kan visserligen åka själv, men det är lite mysigt och ombonat att ha med sig sin familj dit.

Igår såg vi Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen-film) och nu har jag ett ännu större sug att åka till Barcelona. I år efter år har jag försökt få till en resa dit för mig och Magnus, men det vill sig inte riktigt. Tålamod, tålamod!

Det jag hunnit med nyligen är:

Ny mobiltelefon (den andra - trasig)
Ny liten digitalkamera (den andra - gick sönder när jag trillade på hakan ni vet)
Nya second-hand-fynd (igår var det en bra dag på Stadsmissionen vid Nytorget)

Sammanfattningsvis: Konsumtionen ligger på topp!

Kommentarer
Postat av: Kusin Lisa

Hejsan, jag smygläser din blogg rätt ofta men är dålig på att kommentera så det syns inte att jag är här och håller koll på dig och din familj. Får jag lägga upp din blogg på min? Min heter http://drommenomenamerikanskveranda.blogspot.com/ om du vill smygtitta på vårt liv i USA. Välkomna att hälsa på är ni såklart också. Kramar från oss i värmen.

Postat av: Kicki

Lisa: Klart du får! Jag läser din blogg också, men har väl kommenterat rätt så sparsamt än så länge :). Ni verkar ha det bra där borta! Kram!

2009-05-02 @ 08:44:12
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Världen enligt J.

Med en ny digitalkamera finns det med andra ord hopp om bildbevis på fina second hand-fynd?



Jag brukar också vilja ha sällskap med mig till min pappas grav. Det känns så ynkligt att vara där själv.

2009-05-02 @ 09:22:40
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/
Postat av: Kicki

J: Åh, jag har en sån önskan att jag skulle orka ta mer foton på mina kläder, men du vet hur det är med tiden... Den ena klänningen jag köpte är för stor, men jag ska sy in den och efter det blir jag nog tvungen att ta foto på den för den är fantastisk :). Vi gjorde jättefint på graven och det känns skönt i hjärtat. Ha det!

2009-05-02 @ 10:49:27
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0