En långhelg är slut

och jag vill ha en till på en gång. Det är så skönt att vara ledig! I morgon är det rivstart på direkten med en kurs jag går på jobbet. Två timmars föreläsning med start redan 8.30. Den tiden var inte särskilt barnfamiljsanpassad tycker jag. Jag brukar visserligen vara på jobbet runt 8.15 när det är jag som lämnar barnen, men om inte SL och en rad andra omständigheter klaffar så kan jag bli senare. Så i morgon hoppas vi att jag har minutrarna på min sida.

Förresten - en fråga till er. Borde jag ha skrivit "minuterna på min sida" i ovanstående mening, eller är det ok att skriva minutrarna? Jag och Magnus hade en diskussion om detta alldeles nyss. Jag skrev in minutrarna i Word och fick ingen felstavningsvarning där i varje fall, men Magnus tycker ändå att det skulle ha stått minuterna. Jag själv är dock av uppfattningen att meningen får en lite annorlunda betydelse då. Tänk vilka nonsensdiskussioner man kan ha så här på söndagskvällen! Det börjar nästan likna Seinfeld.

Idag har jag varit ganska duktig och rensat i källaren. Det blev minst fem svarta sopsäckar trots att jag bara rensade i två ganska små extraförråd vi har. Det stora källarförrådet ska jag börja ta mig an nästa helg. Ve och fasa! Men det är ett måste om Emil någon gång ska kunna få ett eget rum. För att få ner mer i förrådet så måste en massa ut först.

Rensa är mitt mellannamn.

Ps. På onsdag åker Magnus till Paris med jobbet i tre dagar. Jag är inte alls avundsjuk. Han lyckas pricka in den mest späckade veckan på hela våren - uppträdande och picnic på dagis, planeringsdag på dagis, föräldramöte på skolan m.m. Men det är bara att bita ihop och klara av allt. Jag unnar honom så väl detta och hoppas han kommer hem med en parfym som jag hemskt gärna vill ha :). Chanels "Chance". Den finns på Arlandas taxfree. Doftar fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0