En dag utan röst är också en dag

Jag är så hes att varje ord jag ska få ur mig är en ansträngning. I morse var jag helt utan röst. Trots detta handikapp/funktionshinder har jag haft en toppendag. Vi har varit i Farsta Centrum och shoppat och ätit sushi/chicky bits samt fått Måns och Emil klippta. De blev jättefina och jag fick en komplimang för mitt hår av en bekant till oss som vi träffade. Kul med tanke på att jag ska klippa mig i morgon och är i stadiet "jag står inte ut längre". Men det konstiga är ju, att dagen innan jag ska klippa mig så brukar håret av någon anledning helt plötsligt vilja gå min väg. Tycker inte det ser helt pjåkigt ut, men ska klippa in frisyren och få lite slingor också. Är det någon gång jag känner att jag verkligen har egentid så är det när jag åker till min frisör i SOUK-gallerian på Drottninggatan och bli ompysslad.

Efter klippningen så blir det nog Skansen för oss. Det är Svenska Bostäder, som är vår fastighetsägare, som bjuder. Lär ju bli vansinnigt med folk, men jag får stå ut för barnen skull.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är så hemskt med stämbandsproblem! När rösten är tappad känns det som att man aldrig ska få tillbaka den. Men det fina är att det får man ju, brukar gå snabbt. Håller tummarna för att din är tillbaka imorgon.



Hoppas du får en mysigt stund hos Nina imorgon. Hälsa från mig och tacka!

2009-05-22 @ 21:47:12
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Milla

Visst är det konstigt att håret alltid blir bra när man ska klippa det?! Jag ska till frissan på måndag och slinga och klippa...längtar!

Hoppas ni får en härlig dag på Skansen!

Krya på dina stämband och ditt öga :)

2009-05-23 @ 12:17:52
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: Kicki

Anna och Milla: Tack för krya på och allt annat :). Har inte hunnit med att svara på kommentarerna på ett tag.

2009-06-04 @ 20:51:47
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0