Söndagen som gick

Vaknar runt 8.00.
Vill gå på toa.
Inser att toan är ute i baracken.
På med kläder och spring ner.
Frukost med en massa läsning i DN. Grät en skvätt åt en artikel om att föda ett barn med hjärnskada och åt en annan artikel som handlade om ett barn som föddes för tidigt och dog. Skrattade när jag läste artikeln om Bob Hund - en intervju med Tomas Öberg. Nya skivan kommer om en vecka. Fan-tastiskt!!!
Åker till IKEA för att lämna igen en matta som blev totalfel i vårt vardagsrum. Köper en myslampa till jobbet och lite tyg att sy en glad väska av (när jag nu tar mig tid till det).
Kommer hem och förbereder att tvätta ca sex tvättmaskiner i vår tvättstuga som jag inte använt mig av sedan 2001... Nu blir det tvättstuga ända till 21 april.
När all tvätt är torr är det dax att få något i kistan. Rödspätta med potatis.
Efter middagen - ner i baracken och duscha. Tar med mig Emil.
Nu sitter vi här och doftar gott jag och Emil och Måns och Magnus är nere i källaren och sparkar fotboll (!). Ja ni hörde rätt. De luktar nog mindre gott när de kommer upp.

Måndag i morgon och jag ska ha på mig mina ursnygga vida v-jeans som jag köpte igår för ca 90:- på HM! Frågan är vad jag ska ha upptill? Ska kolla det snart.

Kommentarer
Postat av: Malin

oj vilken dag. Inte lätt att fixa allt, när toa, dusch å tvätt ligger i andra hus å baracker :(



Du, vilken låt gillade DU mest i melodifestivalen? Du sa vad killarna gillade, men du nämnde aldrig ditt val...

2009-03-15 @ 23:11:58
Postat av: Kicki

Malin: Ugglas så klart ;)! För att hon är så cool och annorlunda och för att låten är fin. Men sen hejade jag ju på Måns Z eftersom barnen gjorde det!

2009-03-16 @ 10:33:11
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Malin

ah, jag tänkte nästan det. Ja, jag är nog benägen att hålla med. Hon är cool. Hon är lite Kicki-Pippi-typ :) Det var mest din kommentar på facebook om "hur svenska folket röstar" som gjorde mig förvirrad - för ugglas fick väl iaf näst bäst resultat? Så ganska många svenskar röstade väl "rätt" då iaf! ;)

Men jag tycker folk man pratar med på jobbet å så är väldigt oeniga om vilken låt som var bäst. Det var ju inte som det året då The ARk vann. För det verkade ju hela svenska folket helt eniga om!!!

2009-03-16 @ 18:30:36
Postat av: Kicki

Malin: Jag skrev den där kommentaren i affekt...(och tog bort den snabbt som du såg). Tänkte inte på att Ugglas kom tvåa utan bara på att den hysteriska operasångerskan kom etta. För tvåan kommer ju ingen i Europa att få se - utan det blir opera för hela slanten och jag blev rädd av tanken :). Men hon kanske vinner allting bara för att den är så konstig? Vem vet. Ugglas låt var väl inte heller en schlager, men den var bra :).

2009-03-16 @ 19:28:09
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0