Skridskoåkning i tio minusgrader

Det kan gå bra, men det kan också gå dåligt. Idag gick det sisådär. Emil ville absolut inte. Den enda skridskoåkningen för honom blev att han tassade ut ca tio centimeter på isen för att sedan bara vilja tillbaka till bänken. Han grät och grät och gnällde och gnällde trots att han hade fler favoritkompisar med sig. Och frös om tårna. Dessutom hade vi glömt Måns skridskor hemma (men tagit med tre par för många som vi inte använder). Jag ska inte skylla ifrån mig, men det var Magnus fel. Eller inte helt kanske. Nåväl, Magnus åker hem och hämtar rätt par skridskor och jag får ta hand om en gråtande frysande Emil och en deppig Måns medan våra vänner åker skridskor för glatta livet. Isen var dock väldigt gropig och guppig så jag missade inte alltför mycket. När Magnus kom tillbaka åkte jag lite med Måns - han har blivit riktigt duktig. Efter det fick även Magnus testa isen.

Vi klarade ca en timme och tjugo minuter ute i kylan, sedan bar det hemåt. Rosiga om kinderna, och med några poäng rikare i "goda-föräldrar-ligan". (Ja inte enligt Emil då...)


Ps. Jag vet att det är betydligt kallare längre norrut, men med Stockholmsmått mätt så har vi det ganska kallt. Och kallare ska det tydligen bli.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ush, jag har så dåligt samvete över att vi inte låtit barnen pröva skridskor. Någonsin. Måste dra iväg med dem nu i vinter så att de åtminstone fått pröva. Min mardröm är att Harald pölötsligt skall på skridskoutflykt med sexårs och att han är den ende i hela klassen som aldrig åkt! Ett ganska så realistiskt scenario, känns det som :(.

Var åker ni? Och var i hela friden får man tag på bra, beggad utrustning. Eller skall jag helt enkelt köpa nytt till barnen, eftersom de (skridskorna) ju ändå kommer att ärvas...?

Mångam svåra, frågot. Måste nog blogga om det ;).

Kram!

2009-01-04 @ 16:49:03
URL: http://www.allasaker.blogspot.com
Postat av: Kicki

Annika: Jag vet, visst får man dåligt samvete för både skridskoåkning och skidåkning/slalom. Mina föräldrar gjorde så att jag kunde både ock innan jag var tio. Men vi hade tillgång till ett rabatterat pris på fjällstuga varje år när jag var liten. Det är så förbannat dyrt att åka till fjällen en vecka! Men skridskor ska jag försöka få båda att gilla. Måns kan ju nu, men Emil blir det nog en lite fajt med. Vi var på Kärrtorps IP och åkte. Där finns det dels en hockeyrink med bra is, och sen en "handspolad" som vi åkte på. Inte så bra is, men det går bara man vill... Gubbängens IP har ju en jättefin bana, men de har inte så ofta öppet för allmänheten synd nog. Det finns ju klädbyten där man kan hitta skridskor begagnat, men vad jag vet så har Stadium rätt bra priser - i varje fall på vuxenskridskor. Vi har köpt begagnat till Måns och Emil - på klädbytet i Tallkrogen. Men ibland säljs det ju på fritidshemmen i skolan (man säljer till sina yngre klasskamrater). Kolla först Stadium och tycker du att de har acceptabla priser, så köp. De andra kan ju som sagt ärva. Kram!

2009-01-04 @ 23:11:29
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Malin

åh, den där goda-föräldra-ligan ligger jag nog på botten av när det gäller vinteraktiviteter som pulkaåkning, skridskor och bad (för Huddingehallen kan man kalla vinterbad, man får tusan göra hål i isen innan man kan bada, köra isbrytare innan man kan simma 25 meter)

Räknas inte shopping som goda-föräldra-intressen? ;)

Felix gillar tyvärr inte att åka skridskor särskilt mycket... Stefan har försökt!

2009-01-05 @ 15:25:24
Postat av: Kicki

Malin: Jag tänkte på dig när jag vinglade mig fram i kylan igår :). Du hade tyckt det var kallt! Shopping räknas ha ha.

2009-01-05 @ 23:07:18
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0