Nu ska spelningarna börja betas av...

Ikväll ska jag, Magnus och Malin se Supersuckers på Debaser Slussen. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva deras musik, och inte Magnus heller. Jag gör ett försök med "rak rock'n roll med country western influenser". Det ska tilläggas att det är Magnus och Malin som är det största fansen och att jag hänger på dels för att jag älskar spelningar och dels för att både  M och M säger att de är fantastiska live. Och jag tycker musiken är helt ok, en del låtar är riktigt bra. Ytterligare andra låtar har dock dragning åt gubbrock, och det är där de förlorar mig... Jag klarar inte riktigt gubbrock. Och jag har även svårt för en del lugna country westernlåtar.

Här kommer en låt med Supersuckers - Born with a tail.

Barnen är klart bättre idag, speciellt Emil (Måns var bra redan igår). Hur märker man då att Emil är bättre - jo hans temperament är tillbaka. I morse vaknade jag till hans argsinta stämma som deklarerade att det var fel på dataspelet och att han inte alls hade tryckt på någon konstig knapp.

Måns och Emil kommer passas av våra grannars tonårsdotter - en idol. Jag och Magnus drar iväg redan vid 18-snåret och käkar på vår favoritindier. Innan barnen kom till världen åt vi minst en gång i månaden på den här restaurangen.

Efter Supersuckers har jag följande spelningar inbokade (hittills):

Fre 6 mars Glasvegas Debaser Medis
Sön 8 mars Metallica på Globen
Tis 30 juni Depeche Mode Parken Köpenhamn
Mån 27 juli Metallica Arenan Köpenhamn

Inte illa va?


Kommentarer
Postat av: Maria

Du har inte skrivit något inlägg ännu idag (16:e), men jag passar ändå på att säga GRATTIS på födelsedagen till käre lille Emil!! En liten present är på väg med posten..... :-)

2009-02-16 @ 07:17:41
Postat av: Kicki

Maria: Tack å Emils vägnar! Roligt att få något i posten. Kram!

2009-02-16 @ 09:09:20
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: cruella

Inte illa alls! Metallica hoppas jag och mina killar få se den 18 juli då de, otippat för mig, ska spela i Hultsfred. Och vi ska kuta O-Ringen precis i närheten, oh joy!

2009-02-16 @ 14:24:38
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Cruella: Ja jag hade gärna sett dem i Hultsfred också, men nu får det nog räcka ändå ;). Hoppas ni får biljetter. Och O-ringen - jag har också orienterat en gång i tiden. Så det så. men tyvärr blev det aldrig O-ringen. Ha det!

2009-02-17 @ 21:01:51
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0