Kalas inklusive spya

Japp, idag var det dags för Emils kalas på Barnadiset i Högdalen. Varken Emil och Måns är riktigt krya ännu och Emil kände av örat i går kväll, men sitt eget kalas kunde han ju inte missa. Elva killar var det sammanlagt och jag och Magnus iakttog dem så gott vi kunde när de rusade omkring från bollhav till hoppborg till rutschkana till myshörna osv. Trots att vi hade koll så är helt plötsligt lille A borta. Jag letar överallt och pulsen börjar gå upp något. Helt plötsligt står han där, med ett nytt linne på sig. "Det var en kille som spydde ner mig" säger han. Och jag tänker - "Äsch det var säkert någon som råkade droppa saliv på honom eller nåt". Men någon minut senare så kommer det fram en man till mig och säger att lille A hade stått och köat till toaletten och då hade en större kille kommit och trängt sig före men ändå inte hunnit in på toa innan han spydde - rakt över lille A. Ansikte och hår och tröja blev nerspydda! Stackars stackars lille A! Men vilken fantastisk man som råkade befinna sig där och hjälpte honom. Han såg till att lille A tvättades av helt och hållet och sköljde upp hans nerspydda tröja och sedan KÖPTE han ett begagnat Batmanlinne till honom (de har ett litet ställ med begagnade kläder på Barnadiset) för 5 kronor och gav till lille A. Jag blev helt rörd och kände enorma samvetskval för att jag inte sett att detta hände. Jag gav 5 kronor till mannen och och sa tusen tack osv. Senare kom han tillbaka och berättade att killen som spytt troligtvis inte har maginfluensa utan han hade just börjat gå på en antibiotikakur som man kan bli dålig i magen av. Jag håller alla tummar för att det var det som var orsaken för annars kan nog en och annan som var på Barnadiset drabbas av kräkningar inom 24 timmar...

Det kan gå vilt till även utan alkohol inblandat konstaterar jag!

Dagens ros går till mannen/pappan som tog hand om lille A!


Kommentarer
Postat av: malin

åhh, men stackars lilla A. Och vilken underbar människa som hjälpte honom. Ja han är verkligen värd dagens ros. En hel bukett!

Hoppas det inte var maginfluensa!!!

2009-02-21 @ 16:29:24
Postat av: Anna S

Den mannen förtjänar helt klart dagens ros, vilken hjälte! Och stackars A, vilken hemsk upplevelse. Men kalaset var säkert så roligt att det vägde upp i slutändan. Låter som ett intensivt och härligt kalas, hoppas Emil var nöjd med sin dag. Kram och tack för hjälpen tidigare. :)

2009-02-21 @ 18:43:18
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Malin och Anna: Det var ett spännande kalas och lille A hade hur kul som helst efter "dramat".

2009-02-21 @ 21:38:20
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Ujuj jag hade nog dött om någon spytt rakt över mig. Huuuu. Ja den mannen måste varit dagens hjälte helt klart.



BTW, denna postning kanske är av intresse för dig http://deepedition.com/2009/02/21/no-line-on-the-horizo/ du är ju den U2-tokigaste jag känner

2009-02-22 @ 10:15:03
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Maria

Snacka om vardagshjälte - underbart att höra!!

2009-02-23 @ 11:45:34
Postat av: Kicki

Bea: Ja - hjälte är ordet :). Har läst hos deepedition samt kommenterat. Längtar tills skivan släpps!



Maria: Ja han var helt fantastisk!

2009-02-23 @ 21:46:15
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0