Indiana Jones och de fördömdas tempel

Vi placerade oss (hela familjen) framför TV:n och åt pizza och tittade på ovanstående film ikväll. Måns hade velat se den i flera veckor och Magnus köpte den för 49:- på vägen hem från jobbet. Vilka flashbacks man får av den filmen - till en förgången tid. En sak är säker, vill man få tips på alternativa maträtter till sin veckomatsedel så är denna film inte bortkastad tid. Aphjärna, boaormsungar, stora spindlar m.m. åts med god aptit av vissa, medan vissa andra svimmade (och ni ska inte tro att dessa avsvimmade personer var av manligt kön). Nej, jag kunde inte riktigt se filmen med genusglasögonen på, för då skulle behållningen vara minus en miljon. Fast ibland kunde jag inte låta bli att kommentera. Varför måste alltid tjejer i filmer skrika helt infernaliskt när de ser insekter, medan killarna inte bryr sig? Jag tror nog även killar skulle skrika om de befann sig i det där vidriga templet.

Andra filmer med en infernaliskt skrikande kvinna i är Spidermanfilmerna. Helt sjukt faktiskt.


Kommentarer
Postat av: H e l e n

För att inte tala om klassikern King Kong, det enda jag minns av den filmen är hennes tjutande då hon ligger i hans hand ;-)

2009-02-07 @ 00:07:47
Postat av: Little Peaché

Så mysigt det lät!



kram

2009-02-07 @ 14:01:02
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Kicki

Helen: Ja jag minns också King Kong-filmen på det sättet :).

Little Peaché: Ja det var riktigt mysigt faktiskt - men tur att jag hade ätit upp pizzan när aphjärnorna kom fram :).

2009-02-08 @ 11:11:20
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0