Ibland är slumpen inte speciellt slumpmässig

De senaste gångerna jag har planerat att ta med mig Emil till jobbet (på grund av planeringsdag på dagis) så har Måns blivit sjuk. Så även denna gång. Så istället för att ta med mig Emil till jobbet så blir jag, Måns och Emil hemma i morgon. Ska sanningen fram så hade jag verkligen sett fram emot att ta med Emil till jobbet. Han skulle sitta där bredvid mig och rita och jag skulle koda in data i SPSS och så skulle vi fika med mina trevliga kollegor och Emil skulle få dricka festis och få en bulle. Precis som jag fick när jag följde med min pappa till jobbet när jag var liten. Att följa med pappa till jobbet var bland det bästa jag visste när jag var liten. Då fick jag alltid springa ner till den fina, gammelmodiga godisaffären och köpa godis och alla pappas kollegor var jättesnälla och busade med mig. Pappa jobbade mitt inne i stan i fantastiska lokaler med högt i tak och fina gedigna möbler. När de flyttade därfrån fick jag komma och välja och vraka bland dessa möbler eftersom de inte skulle få plats på det nya trista stället. Jag valde ett superstort skrivbord. Lika stort som en säng (200*90 cm). Det har vi i vårt arbetsrum och är en av anledningarna till att barnen fortfarande delar rum. Jag kommer aldrig kunna göra mig av med det. Speciellt inte nu när pappa inte finns längre. Jag måste få plats med det i förrådet någonstans, nedmonterat.

Nu får alltså Emil följa med mig till jobbet en annan dag. Och Måns får komma med ytterligare en annan dag (båda två samtidigt är nog inte idealiskt om något arbete ska bli gjort). I morgon blir det mycket film och fika hemma istället. Stackars Måns är genomförkyld men utan feber. Han behöver ta det lugnt i morgon.

Ps. Barnen har inget emot att dela rum. Ännu.

Kommentarer
Postat av: Malin

ja, det är rätt mysigt att ha dom med på jobbet. Trist att slumpen har ställt till det. Förut var det alltid så för oss att när S var på tjänsteresa blev barnen sjuka! Alltid! Det slog aldrig fel, tom barnen började säga det; "nu är pappa borta, då blir vi sjuka".

Frida mår lite dåligt ikväll och hon umgicks igår med en tjej som är hemma och är magsjuk idag :(

bläää! Jag har förberett med en hink. För säkerhets skull...

2009-02-12 @ 21:34:24
Postat av: Kicki

Malin: Än så länge härjar influenserna fritt. Jag längtar till våren när de försvinner...

2009-02-14 @ 19:04:50
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0