Status

Jag tror det är lika bra att kasta mig på sopptippen faktiskt. Har varit hos sjukgymnasten och hon säger att min rygg är betydligt sämre nu. I våras tyckte hon att det såg bättre ut, men nu efter denna stressiga höst med mindre träning och ryggskottet som kom som ett brev på posten, så är det sämre igen. Jag började faktiskt gråta där hos sjukgymnasten. Livet är fan inte rättvist! Det stämmer inte alls att alla får sin beskärda del. Vissa får tuffare liv, så är det bara! Och jag tycker jag hamnar i den kategorin. Nu är det ju inte så att allt är skit, det vet ni ju, ni som känner mig. Det är mycket som är toppen! Men ibland får jag en rejäl dipp och den inträffade idag. Hur ska jag få tiden att räcka till till träning, familjen, hemmet, jobbet m.m.? Jag får väl börja gå upp klockan 5.15 på morgonen och göra träningsprogrammet då. Jag ska utforma någon typ av plan. Jag måste prioritera det här med min rygg och mina leder nu, så att jag någon gång får träna på riktigt igen. Jag är så kopiöst avundsjuk på alla som kan träna. Kan knappt höra om hur folk ger sig ut och joggar osv, för jag vill ju också! Jag var i så god form 2005 och sen brakade allt åt helvete.

Jag hoppas det blir min tur snart!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Fy farao vad jobbigt det låter, Kicki! :( Jag förstår verkligen träningsabstinensen. Har du fortfarande ok från sjukgymnasten att börja på gym? Bara för att få lite roligare träning i alla fall. Jag håller tummarna för att din plan ska ge resultat och att du snart får träna lite mer som du vill.

Stora tröst- och peppkramar!!!

2009-12-03 @ 01:21:21
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Tack snälla Anna! Jag är osäker på om hon "tillåter mig" att träna på ett vanligt gym ännu, men vi ska prata om det. Det är så kopiöst tråkigt det jag gör. Men nyttigt. Om jag fick springa så skulle jag säkert sätta av 3 timmar i veckan för detta, men just nu känns det jobbigt att sätta av 30 min 3ggr i veckan (tar i och för sig mycket längre tid om jag åker till sjukgymnastiken för den ligger lite off för mig). Men jag kämpas på! Kram!

2009-12-03 @ 10:25:54
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0