Och Gud sa

varde vatten, och det blev vatten! Eller han sa nog något helt annat, men huvudsaken är att VI HAR VATTEN igen! Vi kan handdiska i vår ho. Diskmaskinen står på plats och får börja nyttjas på tisdag. Toaletten fungerar och vi kan tvätta oss i handfatet. På tisdag kommer badkaret och då kan vi duscha och bada hur mycket vi vill. Jag ska vara hemma på tisdag kl 10.00 då besiktningen utförs.

Fattar ni hur det ser ut hos oss nu, efter sju veckors stambyte? Ni vill inte veta. Vi lever i en avskrädeshög. Så fort min huvudvärk (sjävförvållad efter en hel del öl igår - den första ölen var så god så jag trodde jag var i himmelriket) har lagt sig en aning ska jag börja ta tag i köket.

Ha en skön lördag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart! Diskmaskin också?!! Det har ni väl inte haft innan...? På tisdag tycker jag att du ska ta ett låååångt, varmt bad i nya badkaret, lyssna på lite bra musik och kaaaanske ha ett glas vin på badkarskanten. Det är du värd efter denna prövotid (ja, även övriga familjen såklart! :-)) Kram!

2009-04-19 @ 10:33:45
Postat av: Kicki

Maria: Ja gissa om vi ska bada på tisdag! Vi har sagt att vi ska pressa ner alla fyra i badkaret :). Ska blir så skönt. Bara nu inte besiktningsmannen påpekar något som blivit fel för i så fall kan det ju dröja lite längre tid. Men det hoppas vi inte. Kram till er alla fem!

2009-04-19 @ 10:53:24
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Kicki

Maria igen: Nej diskmaskinen är ny - den har vi köpt nyss. Det är en smal variant 45 cm bred, men den kommer underlätta för oss mycket :).

2009-04-19 @ 10:54:31
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anna S

Nedräkningen har börjat! Må nu dessa få timmar springa förbi snabbt. Innan du vet ordet av kan du ta en lång härlig dusch hemma!

2009-04-19 @ 21:21:56
URL: http://annasnyablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0