Hemma igen

från Padova och Venedig och 30 graders värme. Gissa vem som har frusit häcken av sig idag? Vad är det för fel på Sverige?  10 grader i början av september?

Jag har haft det jättebra med ett par undantag. Kanske drar något av undantagen i morgon. Inga av dessa undantag har dock förstört min resa, även om jag när de skedde tyckte det... Nu är ni nyfikna va :)?

Den bästa dagen var lördagen då vi gjorde en utflykt till byn Este och gick upp för ett berg och avslutade med en middag på en Trattoria ute i buschen. Jag har inte skrattat så mycket på flera år. Ni vet, när man blir så där skrattig att det inte går att sluta och när dina bordsgrannar är på exakt samma humör och skrattar lika mycket? Jag har träffat flera helsköna människor - bland annat en tjej från franska alperna och en tjej från Manchester. Ett av mina nästa projekt är att försöka ta mig till Manchester och besöka den sistnämda. Senast nästa år vid denna tid blir det, för nästa års konferens kommer ske i Preston i England, vilket inte ligger så långt ifrån Manchester.

Jag skulle som vanligt vilja skriva ner alla roliga saker som skedde redan i kväll, men det är jag för trött för. Ni får nöja er med några foton!



Alex, jag och Joanna på berget nära Este.



Utsikt från en fin byggnad på väg uppför berget i Este. Tyvärr lite dimmigt denna eftermiddag, men utsikten var fantastisk!



Venedig - om du aldrig har sett denna stad så rekommenderas det! Den är absurd, overklig. Tyvärr väldigt mycket turister på vissa ställen dock.



Venedig





Kommentarer
Postat av: tina

vilka underbara bilder! ja, visst känns det helt surrealistiskt. Har varit där två gånger-en på sommaren och en på vintern.vi/jag kan den 20:nde, antingen hos er eller oss. hörs om onsdag! måste kila!

2008-09-12 @ 14:10:05
Postat av: Kicki

Tina: Ja det är surrealistiskt! Och du är underbar om du kommer på lördag. Vår räddande ängel! Kram!

2008-09-15 @ 21:39:39
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0