Prestation

En sak jag funderat på nu på kvällen är det här med prestation. Att det alltid ska presteras hit och dit, och speciellt jag. Och så funderade jag på det här med att det finns så många nischade bloggar, och att det anses (verkar det som) lite finare än de andra bloggarna. Jag gillar flera mer nischade bloggar jättemycket, det är inte det, men det är här det där med prestation kommer in. Om jag känner att jag måste nischa min blogg och skriva inlägg varje dag som helt passar in i den nischen, då kommer nog min glädje med att blogga försvinna. Jag tror jag har den här bloggen för att jag vill ha en liten liten hörna där jag slipper prestera. Där jag får skriva hur jag vill, men halvfärdiga meningar och ibland kanske dåligt ordval, och där jag inte behöver tänka på fakta och referenser.

Förresten - ni missar väl inte bandet Glasvegas och deras debutskiva? Det var Malin som tipsade mig och nu har jag nog lyssnat på den ca 10 gånger. Gillar! Men den kanske inte fullt ut är värd alla femmor den fått i recensionerna, bara nästan. Den växer och växer för varje lyssning. Sångaren har en fantastisk pipa (sångröst) och dialekten (skottska - stavas det så förresten eller skotska...?) är underbar.

Och så gillar jag Tv on the radios nya också!


Kommentarer
Postat av: Anders

Håller med dig om nischandet. Min blogg var från början enbart en musikblogg, men det blev tråkigt i längden. Det finns så mycket annat att skriva om (Lagerbäck, småbarn, försäljning av dessa etc.). Och det tycker jag att du skall göra. PS. Det heter skotska. Inte skottska, som jag skrivit någonstans.

2008-10-08 @ 14:51:06
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej Anders! Kul att du tittar in. Jag gillar din blogg jättemycket. Jag kommer nog köra på med min dagboksblogg och skippa prestationsångesten :). Kände på mig att det stavades skotska, efter som skotskrutigt stavas med ett t (tror jag). Ha det!

2008-10-08 @ 20:51:53
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0