Energikickar på morgonkvisten

1) Blev så glad av en "pappa på dagis" halsduksval idag! Han hade en rock och virat runt halsen hade han en lång svart sjal med brodyr i lite rosa och benvitt m.m. En ganska "feminin" sjal och den gjorde sig oerhört bra mot rocken och hela hans uppenbarelse! Modigt grabben! Sedan har jag ju en del att tillägga om hans val av "bästa fotbollslag i Stockholm". Han hejar på Kalmar (är född där) men har den hemska smaken att välja Djurgården som bästa Stockholmslag. Detta förtar lite känslan för hans coola halsduk. Men men - man kan inte ha allt!

2) När jag steg av bussen vid jobbet så ser jag en reklamskylt för Vagabond. Jag fick 80-talsflashbacks av killen på bilden. Här finns han, på mittenbilden, första sidan. Rakat på sidorna och så den där luggen. Han påminner om en kille jag var dökär i 1985. Vi kallade honom Adam för att han hade ett markerat adamsäpple. Han var av den ouppnåeliga typen så det var en ren platonisk kärlek. Man kunde inte sluta titta på honom där man stod i sin hörna på synthdicot Rip off i Stockholm (eller stod och stod - det dansades friskt kan jag säga - ingen klubb kommer någonsin leva upp till den standard som Rip off hade - och jag vet - jag är övernostalgisk - men det var så fantstiskt KUL där och ingen alkohol serverades. 16-årsgräns.).

Tjoho, nu ska jag ta tag i dagens lässkörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0