Det blev vab idag

Måns hade fortfarande 38-graders feber och var allmänt hängig. Så vi har varit hemma och tittat på film och surfat på datorerna och fikat m.m.. Lite rastlöst var det, för Måns, men inte mer än han klarade det. Han försökte lura ut mig på en lunch den lille lurifaxen, men se det gick hans mamma inte på (men var frestad). Det får finnas vissa gränser när man är sjuk... Det ska inte vara fööör trevligt, då kan det ju hända att man vill vara sjuk jämt. Vi har bestämt att han blir hemma i morgon med och då blir även lillebror hemma för hans dagis har planeringsdagar i morgon och på fredag. Hmmm, kommer bli ännu svårare att motstå en lunch i Farsta Centrum då. Vi får se hur dålig Måns är. Jag behöver ändå till Apoteket och rusta upp Alvedonlagret till barnen.

Idag när jag avslöjade för Emil att vi skulle äta fisk hemma, så börjar han gråta och säger att fisk står längst ner på hans lista. Hur kul är det för en moder, som faktiskt också är hängig idag, att ställa sig och göra en fiskgryta och kokt potatis efter den kommentaren? Jag visste att varken Emil eller Måns skulle äta mycket alls, men jag vägrar anpassa mig helt efter deras önskemål om mat - det skulle bli för enormigt. Vi har tillräckligt enformig mat ändå.

Usch vad jag är trött! Ge mig ett varmt Kreta. Nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0