En utmaning

Jag har blivit utmanad av Världen enligt J. Här kommer några svar.

3 saker jag skäms för:
1. Jag undviker en del saker in i det sista.
2. Mitt klädkonto (ibland).
3. De gånger jag pratar före jag tänker.

3 saker jag är stolt över:
1. Mina barn.
2. Min röst.
3. Min energi och analytiska förmåga.

3 saker jag vill göra år 2009:
1. Resa utomlands minst tre gånger.
2. Träffa James Hetfield.
3. Lära mig tre ackord på gitarr.

3 händelser år 2008 som jag aldrig kommer glömma:
1. Min överdjävliga mage (IBS:n) som gjorde att jag låg på sjukhus åtta dagar samt knappt kunde äta på ett halvår. Så fruktansvärt plågsamt och hemskt och vidrigt!
2. Vår Kretaresa.
3. En sak som hände på en konferens i Padova och som jag inte kan skriva ut här... En galen kvinna (inte jag) var inblandad.

3 saker jag inte kan klara vardagen utan:
1. Kaffe
2. Dator
3. Musik

3 personer jag avundas:
1. Margareta Hydén (professor i socialt arbete)
2. De som äger stora hus i Gamla Enskede
3. Barn - som kan fånga dagen och leka, busa och leva relativt bekymmersfritt (nu pratar jag mina barns ålder 5-9 år).

Kom igen alla och kör utmaningen ni också!

Kommentarer
Postat av: Ancha

Kicki, vilken fin lista!

Jag lär dig gärna 3 ackord :)

kramar, Ancha

2008-11-12 @ 17:13:00
Postat av: Anna

Åh vad kul med enkät, ska självklart svara jag med. Och håller med Ancha om att du skrivit så fint om alltihop och verkligen tänkt till. Tre ackord är nog ungefär vad jag minns, så jag kan också stå till tjänst där. Men du har ju brorsan också förstås och även Ancha kan fler än jag och är nog bättre lärare. Jag har nyss lärt mig tre på piano också, jippi! :D Kram!

2008-11-12 @ 18:33:37
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Ancha: Tack - den var lite kul. Och Magnus försöker lära mig ackorden - han har till och med ritat upp dem - men jag är för dålig på att öva.



Anna: Jag har sett dina svar :). Kul med listor. Magnus lär mig ackorden, men jag är en hopplös elev som inte repeterar...

2008-11-13 @ 16:55:23
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Världen enligt J.

Tre ackord och en date med James borde väl gå att fixa?

2008-11-13 @ 18:42:43
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0