Snön faller ner

Barnen är i pulkabacken med sin far och sina snowracers. Deras far fryser för han orkade inte rota fram sina överdragsbyxor. Jamenvisst, man gör vissa val i livet som man sedan får ta konsekvenserna av! Jag antar att Emil och Magnus kommer hem snart och att Måns stannar kvar. Han känner sig bättre idag, så vi hoppas att det är en mild variant av maginfluensa han fått. Men jag har hört att den kan drabba familjemedlemmar på olika sätt - vissa kaskadkräks och andra får bara lite ont i magen och illamående. Ja ja - vi får som sagt se hur det går.

Jag lyssnar på Glasvegas och rensar bland mina sjalar. Hysteriskt många. Jag är inte riktigt klok i huvudet...  Snart ska jag gå och handla en massa kryddor, för jag ska göra pepparkaksdeg i dag. Imorgon blir det bakande av. Jag måste gå igenom detta varje år. Känns som ett svek mot min mamma annars. Det är den bästa degen man kan ha, och det blir de godaste pepparkakorna. Receptet har gått från mormor till mamma och sedan till mig. Tänker alltid på blodsbanden när jag bakar dessa pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0