Norrköping tur och retur

I jobbets tjänst har jag idag bland annat spenderat ca två timmar och 30 minuter på ett X 2000-tåg. Då kan man lyssna på musik. Och det gör jag. Tittar på folk gör jag också. På vägen ner så var det ett gäng spolingar i 20-årsåldern som var på väg hem från någon "event" i Stockholm. Kunde tyvärr inte lista ut vad det var. En av killarna hade en sån där frisyr som jag fortfarande älskar galet mycket. En frisyr från synthens 80-tal. Kort på sidorna och Martin Gore-rufs uppe på huvudet och så lång lugg. Den här killens frisyr var till och med snyggare än Martin Gores. Men det sa jag aldrig till honom. Han skulle nog undrat vad jag var för galen tant.

På hemvägen var det en liten rödhårig flicka som i n t e gillade att åka X 2000. Hon var runt året och hade nog åkt ända från Malmö. Under de värsta skriken höjde jag volymen i mp3-spelaren. Förstår att hon fått nog efter så många timmar på ett trist X 2000-tåg.

Själv tycker jag det är rätt mysigt att åka tåg, och jag somnar nästan alltid. I Norrköping gjorde jag mina jobbplikter och åkte sedan hem igen.

Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

Ha ha en sådan frilla såg jag igår på en relativt ung kille och blev så där fånigt glad.

Jobbigt med skrikande unge på tåget men med musik kan man stänga ute det mesta.

2008-11-20 @ 08:19:26
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bea: Ja man blir fånigt glad :).

2008-11-22 @ 22:24:32
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0