Lite skakad

Måns kom hem från fotbollsträningen och föll ihop gråtande på golvet och hade ont. Det har hänt förut - han får ont på höger sida i magen. Jag misstänker blindtarmen, men sen försvinner smärtan lika fort som den uppstod. Har pratat med Sjuvårdsrådgivningen och de säger att man ska åka in när han har riktigt ont. Det är ingen idé att åka när det har lagt sig. Och nu sover han lugnt. Jag har läst att det kan bli värre vid ansträngning. Men han har ingen feber och är inte illamående. Vi får avvakta, men modershjärtat galopperar av oro. Usch! Men det löser sig, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Malin

Men åhh stackars Måns, och stackars dig. Jag vet hur orolig man blir.

Om det är blindtarmen så måste det ju göra ont i "vanliga fall" också, även om det inte gör lika ont då. Du tror inte det kan vara vanligt "håll" - det kan ju göra skitont och det får man ju oftast på sidan. Om han inte vet hur håll känns så kan man ju bli rädd när det kommer.

2008-11-12 @ 22:13:09
Postat av: Kicki

Malin: Ja vi har funderat på om det är håll, men så sa en sjuksköterska för ett tag sedan att man bara kan få håll på vänster sida - där mjälten sitter. Vet inte om det är rätt - men hon sa det och då litade jag på henne. Men man kanske ska omvärdera det?

2008-11-12 @ 22:24:42
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: malin

Vad jag kommer ihåg så fick jag håll på bägge sidorna, men jag ska fråga frida imorgon, hon får alltid håll på fotbollsträningen. Men det där med om man får mer håll på en sida borde man ju kunna googla på va?

2008-11-12 @ 23:16:33
Postat av: Maria

Följande sökt jag fram på följande adress: http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5ll



"Håll (även kallat mjälthugg) är en typ av värk i kroppens ena eller båda sidor i magtrakten under revbenen."



Det verkar ju som att håll kan sitta i båda sidorna av magen, fast om en sjuksköterska sagt annat till dig blir man ju lite osäker på vad som gäller...



Kom Magnus hem ordentligt?? Kram





2008-11-13 @ 11:53:01
Postat av: Kicki

Malin: Ja det kanske kan vara håll, men jag tycker det är så konstigt att det går i svallvågor och han hade ju vilat halva träningen och sen kom det igen när han skulle åka hem med bilen och sedan när han skulle gå ur bilen osv. Då var han ju inte ansträngd längre så att säga.



Maria: Vi får avvakta och se om det kommer en ny attack snart. Såg också det där på Wikipedia. Magnus är hemma och mår bra, ja! Han har fått lite lite färg också - två dagars badande.

2008-11-13 @ 16:53:34
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Världen enligt J.

Usch! Hoppas ni kommer på vad det är - och att det går över!

2008-11-13 @ 18:44:14
URL: http://varldenenligt-j.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0