Ibland tänker jag på en sak

Och det är olika gångstilar. Hur folk går. Det finns en gångstil som man skulle kunna säga uppfanns av de första hip-hopparna. Den gångstilen går bland annat ut på att axlar och armar används väldigt mycket, som en del av gången. Idag såg jag en variant av denna, och den är inte heller helt ovanlig. Det var en hantverkare som använde sig lite av axlarna när han gick. En förfinad form av hip-hopgång. Jag tror den gångstilen ska illustrera en manlighet av det lite mer macho slaget. Och lite arbetarklass också, kanske.

Själv går jag lite för framåtlutad. Det har jag ärft av min pappa som ärvde det av sin mamma (min farmor). Och jag har ett lätt gungande stil. Och så går jag fort! Jag kan nästan inte strosa. Förutom när jag har ryggskott då. En kompis till mig sa en gång att jag går lite rockigt. Det tog jag som en enorm komplimang. Den bästa gångstilen får man för övrigt med ett par Dr Martens på fötterna! Anteckna det.

Kommentarer
Postat av: H e l e n

Jag tycker också det är roligt med gångstilar! Det har hänt mig flera gånger att jag känt igen folk på stan som jag inte sett på måååånga år på gångstilen! Lika karaktäristisk som ett fingeravtryck påverkas inte av trettio kilon hit eller dit!

2008-11-12 @ 09:38:25
Postat av: Kicki

Helen: Ja det är så kul att se hur olika folk går :)!

2008-11-13 @ 16:56:01
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0