Helgens bravader

Fredag eftermiddag: Emils avdelning på dagis har vernissage. Vi får titta på vad de målat och pysslat under hösten och sedan köpa våra egna barns saker för valfri summa (som sedan går till aktiviteter osv för barnen). Emil hade gjort fantastiskt fina grejor. Bland annat en spargris, ett flygplan och en häst. Det märks att han tycker det är roligt att jag och de andra föräldrarna är där. Mysigt att komma hem lite tidigare på fredagen också.

Fredag kväll: Måns ska på sitt första skoldisco! Skjorta och stuprörsjeans åker på och pengar finns i fickan. Han blir borta i några timmar och Magnus hämtar honom. Jag frågar Måns om han har dansat mycket: "Nej, mest ätit" får jag till svar. Nästan alla pengarna han fick med sig är slut och magen gör lite ont av allt godisätande. En lyckad kväll.

Lördag förmiddag: Slutför julpyntningen här hemma och provar kläder inför Lottas och min heldag och helkväll på stan. Till slut blir det min mycket extravaganta svarta tyllkjol från Beyond Retro i London. Den är så bred att man får vara försiktig vid smala passager där det kan finnas vinglas och dylikt ståendes på bord. Jättekul att jag tog på mig den. Har väntat på rätt tillfälle, men inte riktigt hittat det. En utgång med Lotta är dock ett utmärkt tillfälle för tyllkjol. Det blev julmarknad i Tensta och i Hornstull, kinarestaurang och tre olika barer efter det. Konstant snackandes. Alltifrån pikétröjor istoppade i joggingbrallor till Swingersklubbar har avhandlats... Mycket underhållande dag och kväll. Kändes lite som semester på hemmaplan.

Under tiden jag är borta så har Magnus kompis Jocke på besök. De spelar gitarr och piano och har det super.

Söndag: Trött i ögat men skiter i det. Bakar saffransbullar med mandelmassa i. Bullmamman återuppstår alltså endast en vecka efter pepparkaksbaket! Nu har jag verkligen förtjänat en medalj! Och så goda de blev! Måns var eld och lågor. På eftermiddagen hänger jag på Lotta till IKEA där jag köper ljus och annat trevligt. Trevligast var nog en stor härlig ullpläd i benvitt. Den ska jag gosa in mig i snart när det är dax för Wallanderfilm på tv. Ola Rapace är bara för läcker.

Så är helgen slut, igen. I morgon vaknar man till en måndag, igen. Är det inte alltid måndag morgon?

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter onekligen som om du har haft en kanonhelg. Man blir glad bara av att läsa om den :)

/Malin

2008-12-01 @ 09:38:54
Postat av: Kicki

Malin: Ja det var en dunderhelg!

2008-12-01 @ 20:57:03
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0