Den lokala italienska restaurangen

Nu är vi ganska nyligen hemkomna från ovanstående. Bella Vista heter den, och den är ett sånt tillskott till mitt/vårt grannskap. Bra priser och trevlig personal och maten är bra - inte världsklass - men mycket prisvärd. Speciellt den rätten jag åt i kväll. Gratinerade pastarullar med skinka och någon god ost och så tomatsås m.m. Ett glas rött samt goda grannars sällskap var pricken över i:et. Barnen åt inte mycket, för de hade ju sina bästa vänner med sig, men jag fick ta med mig det som blev över av pizzorna i en doggy bag. Barnen ville bara leka ute. Sprang runt med Star Wars-lasersvärd och hade det superkul. De var helt slut när vi kom hem och stupade i säng.

Själv sitter jag här vid datorn och har Svensson Svensson på tv i bakgrunden. Jag skrattar till emellanåt. Det är så kul det här med att han är brevbärare. Det var jag i min ungdom. På somrarna. Många somrar. Gick upp 04.45 på morgonen och drog iväg till postterminalen i Jakan. Huvaligen - men det var faktiskt ett rätt bra sommarjobb. Jag skrattade mycket eftersom jag hade ett så trevligt arbetslag som hela tiden skulle driva med mig (på ett humorisktisk gulligt sätt). Och man kom ju hem i tid, det var bara det att man var som i koma då och inte riktigt kunde ta sig för något. En positiv sak var att jag fick de snyggaste låren i hela kommunen - att springa upp och ner för trappor bidrar till väldigt fördelaktiga lårmuskler.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Där har jag/vi varit i kväll. Bella Vista alltså. Kanon. Billigt och bra. Trevligt. Kan även rekommendera såväl risotton som canellonin.

2008-11-12 @ 22:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0