Dagen som gick

- Gick upp ca 8.30 - barnen var redan uppe sedan 6.30 och tittade på tv.
- 10.10 ringer Magnus från Filippinerna. Där är klockan 17.10 och han har landat för några timmar sedan. Han har till och med hunnit med ett dopp i poolen (det lyssnade jag knappt till....)
- 10.45 - Känner mig risig och lite febrig och har haft konstant huvudvärk och värk över näsa och bihålor sedan i måndags. Ringer Närakuten och får komma dit. Men inget penicillin ännu utan avsvällande nässpray.
- 12.45 - 14.20 är barnen med kompis F medan jag är hos doktorn. De har jättekul.
- 16.00 - Barnen får pärmar till sina Pokemonkort. Köpte pärmarna i Farsta centrum. De blir så glada att de kallar mig den bästa av alla mammor i hela världen. Mutor funkar ibland. De har önskat sig såna pärmar länge och när jag sprang på dem så kunde jag inte låta bli att köpa. Nu är det ordning och reda på deras kort.
17.45 - Vi äter Chicken Mandalay med ris.
18.30 Barnen tvångsduschas (behövs inte så mycket tvång denna gång dock).
18.30-20.00 Barnen tittar lite på tv och byter Pokemonkort med varandra och jag dammsuger.
20.45 - Jag sätter mig äntligen ner ett tag.

Så kan det se ut en söndag. Inget revolutionerande har hänt, förutom att jag aldrig fått ett samtal från Filippinerna förut. Ska nog sätta mig och bläddra i lite modemagasin snart. Det är lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0