Borde man inte

få åka till något mysigt hotell med öppen spis i "allrummet" där man kan sitta inkurad i en ullpläd och dricka någon varm dryck och läsa en god bok och spana in andra hotellgäster? Allrummet ska ha stora fönster så man kan se snöstormen där ute. Och det ska vara fullt med tända ljus överallt. När man sedan tröttnar på att sitta ihopkurad så går man en rask promenad i snön och blir rosig om kinderna för att sedan komma tillbaka till hotellet och sätta sig i bastun.

Men nä, istället sitter jag här på jobbet och tittar ut på snön och hör arbetsplatsens kör repetera julsånger i ett grupprum längre bort. Nu ska jag med hull och hår slänga mig över några artiklar igen för att leta rätt på ny fräsch kunskap.

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter helt underbart, dit drömmer jag mig också just nu.... Och inte alltför många andra gäster, jag behöver verkligen lugnet just nu. Och brasvärmen skulle inte sitta fel heller. Åh om man hade kakelugn eller kamin hemma, vore så mysigt. Det får det bli i nästa hus!

måndagskram från Anna

2008-11-24 @ 12:20:51
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Nä, inte för många gäster Anna! Bara Lagom många så vi inte känner oss ensamma :). Kram!

2008-11-24 @ 13:01:36
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Abisko, jag säger bara Abisko turist. Mitt paradis på jorden dit åker jag för att göra precis det där.



Och jag har ändå kamin hemma och kan sitta och titta ut genom vårt panoramafönster i vardagsrummet över snöstormen. Om jag fick bestämma skulle jag skippa jul med släkten och dra til Abisko och sitta där i brasrummet i myskläder, ett par sköna raggsockar och bara läsa och dricka litervis med te. Vid lunch och middag skulle jag dra på mig något mer representabelt och toffla in i matsalen, ta ett fönsterbord och kika ut över de vita vidderna medan jag njöt av deras underbara mat. Drömma får man va?

2008-11-24 @ 13:15:31
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bea: Som jag skrev på din blogg - det låter supermysigt där i Abisko! Men jag får hålla till godo med utsikten från fönstret i Tallis för tillfälet :).

2008-11-24 @ 20:22:40
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: malin

ja, det låter jättemysigt. Jag vill oxå. Skulle behöva åka bort å bara ha det lugnt å skönt...



Mina nya stövlar hittade jag på scorett. Det var mamma som ville gå in dit, och jag "följde bara med" men blev helt kär i dom här stövlarna, som jag ska ha som finstövlar tänkte jag. Inte i värsta snöslasket iaf. Det bästa var att dom såg ut som storlek 37 fast det var 40! Dom såg jättesmå ut :)

2008-11-24 @ 20:33:41
URL: http://medmera.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0