Skriver lite

innan ev. magvärk startar (har föraningar...).

I soffan med mig sitter barnen och tittar på barnprogram. Utanför fönstret strålar solen. Allt är grönt. Det är vår, min favoritårstid.

Idag har det hänt en hel del positiva saker:

- Jag och familjen fick klartecken att vi kan bo två nätter hos en vän i Köpenhamn i juli (hon bor i en sexrummare - eller var det fem?) i ett supermysigt område. Hööögt i tak och schackrutigt golv i köket (älskar det!!!). Och nu börjar jag tänka ännu längre - att vi ska dra till Legoland också. Är det någon som vet hur långt det är från Köpenhamn till Legoland?

- Jag skrev ett lååååångt mail till min läkare (jag har inte hennes mailadress men jag chansade på hennes namn och sodersjukhuset.se och mailet kom inte tillbaka med stämpeln "okänd adress" i varje fall). Brevet innehöll ord och inga visor men jag var inte elak på något vis, jag bara poängterade att jag inte står ut längre och så ställde jag en rad frågor om olika behandlingar m.m.

- Vi har fått stugan i Halland uthyrd en vecka - och får lite av utgifterna för densamma täckta.

- Jag fick två gulliga sms idag som jag blev glad av.

- Jag åt ute på terrassen och såg hela Stockholm. Det finns nog knappt någon som har en sådan utsikt från sin arbetsplats tror jag :).


Ok - nu hoppas jag att dessa positiva saker ska dröja sig kvar om smärtan kommer snart. Åt i och för sig bara mackor, men man vet aldrig.


Kommentarer
Postat av: Helen

Hallå Kicki!
Härligt med sommarplaner!
Mellan Köpenhamn och Legoland är det 260 km.
http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&q=k%C3%B6penhamn%20billund&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl
Vi hörs!

2008-05-28 @ 08:39:58
Postat av: Helen

Jag är ledsen Kicki men länken jag vill visa dig blir inte rätt!! Men det är alltså nästan 3 timmars ren bilkörning mellan Köpenhamn och Legoland.
Kramar till dig och hoppas du får nåt bra svar från din läkare.

2008-05-28 @ 08:46:19
Postat av: Kicki

Helen: Tack för svaret som vi i och för sig redan pratat om på msn...

2008-05-29 @ 12:20:23
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0