Medan Magnus

målar den andra kortsidan av vardagsrummet - den med balkongdörren och fönstren - så slänger jag in ett inlägg.

Gud vad jag längtar tills vi har målat färdigt! Jag är så nyfiken på hur det hela kommer att bli till slut. Och oj vad jag vill ha en platt-tv, för nu när vi knappt kommer att ha några möbler på ena långsidan av rummet så sticker tjock-tv:n ut alldeles för mycket. Det ser smått absurt ut. Men en sak i taget - förr eller senare blir det en platt-tv.

Dagens positiva:

- Fick världens gosigaste godmorgonkram av Emil.
- Skrattade mycket och länge åt en text som min kollega skickade över till mig. En EU-parlamentariker eller liknande som skriver svengelska i förordet till en offentlig/officiell rapport. Och då menar jag att hon lagt in helsvenska ord inom citationstecken i en engelsk text. Ord som "frivillig" och "bidragit" m.m. stod där helt oöversatt. Jag vet att jag är lite elak som skrattar åt detta, men jag tycker faktiskt att det är så vansinnigt komiskt och konstigt att hon inte bett någon läsa igenom det hela innan det gick till tryck.
- Jag lyssnade på The Last Shadow Puppets i mp3-spelaren både till och från jobbet. Väldigt rolig skiva. Sångaren från Arctic Monkeys är med och sjunger gudomligt och med en fantastisk accent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0