Köpenhamn

Fick plötsligt en stark längtan efter denna stad. Kan bero på att jag idag för första gången satte på mig en jacka som jag köpte där förra sommaren. Av någon anledning har de inte blivit använd tidigare. Det är en ofodrad anorack med mönster i vitt och klarrött. Svanar finns inkluderade i mönstret. Med den på sig syns man verkligen! Och känner sig dansk - vilket inte är helt fel. Jag tror tidigare jag har skrivit om hur hemma jag känner mig i Köpenhamn. Tjejerna är mycket mer bohemiskt och fantasifullt klädda där än här hemma i Svedala. Jag känner mig befriad när jag är där.

Hittade det här blogginlägget när jag googlade om Köpenhamn. Här står det bland annat om en av mina favoritaffärer Donn ya Doll som ligger på Istedgade 55. Det var där jag köpte anoracken. Tyvärr lite dyrt, men när jag var där hade de rea och jag skrapade ihop mina sista riksdaler och shoppade loss. Ett par urhäftiga stövlar (svarta) och ett par "Mary Jane sandaler" (militärgröna) i grövre stil inhandlades tillsammans med anoracken.

Vi får se om jag får ork att plåta anoracken nån gång. Just nu håller jag mig bara precis ovanför vattenytan och jag orkar inte ta på mig någon onödig press.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0